לא ייאמן: העיתון האמריקאי מתנצל על הסיקור המוטה

אתר קול חי No Comments on לא ייאמן: העיתון האמריקאי מתנצל על הסיקור המוטה

אחרי שהאשימו את ישראל בפיצוץ בית החולים בעיר עזה, ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי מתנצלים: "הסתמכנו יותר מידי על טענות החמאס ולא הבהרנו כי לא ניתן לאמת את הטענות. עורכי העיתון היו צריכים להיות זהירים יותר"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיצוץ בבית החולים בעזה וההאשמות שהוטחו בישראל: העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס" מפרסם היום (שני) התנצלות על הסיקור המוטה ועל המהירות שבה הכריעו כי ישראל נושאת באחריות לאירוע. כזכור, בהמשך הוכח באמצעות שורה של ראיות כי שיגור כושל של הגי'האד האיסלאמי הוא זה שגרם לפיצוץ בבית החולים, לפצועים ולהרוגים.

"ב-17 באוקטובר, הניו-יורק טיימס פרסם חדשות לגבי פיצוץ בבית-חולים בעיר-עזה, תוך הובלת הסיקור בטענות גורמי ממשל חמאס כי מתקפה אווירית ישראלית הייתה הסיבה וכי מאות אנשים נהרגו או נפצעו. הדיווח כלל כותרת גדולה בראש אתר הניו-יורק טיימס", נכתב הבוקר בעיתון האמריקאי. "ישראל לאחר-מכן הכחישה אשמה, והאשימה רקטה תועה של הפלג הפלסטיני הגי'האד האסלאמי, שבתורו הכחיש אחריות. גורמים אמריקאים ואחרים אמרו כי הראיות שלהם מעידות שהרקטה הגיעה מעמדות של לוחמים פלסטיניים.

בעיתון 'הכו על חטא': "הדיווחים הראשוניים של הטיימס קשרו את הטענות על אחריות ישראלית לגורמים פלסטיניים, והצביעו כי הצבא הישראלי חוקר את הפיצוץ. אולם, הגרסאות המוקדמות של הכיסוי – והבולטות לה זכה בכותרות, התראת-חדשות וערוצי רשתות-חברתיות – הסתמכה יותר מדי על טענות מצד חמאס, ולא הבהירה כי לא ניתן לאמת מיידית את הטענות הללו. הדיווח הותיר את הקוראים עם תפיסה לא-נכונה לגבי מה ידוע וכמה אמין הייתה העדות.

עוד הוסיפו בעיתון: "הטיימס המשיך לעדכן את סיקורו ככל שמידע-חדש נוסף הפך זמין, דיווח על הטענות השונות לאחריות והצביע כי מניין המתים עשוי להיות נמוך יותר ממה שדווח בתחילה. תוך שעתיים, הכותרת וטקסטים נוספים בראש אתר-המרשתת שיקפו את היקף הפיצוץ והמחלוקת לגבי אחריות".

לסיכום, כתבו: "בהינתן אופיין הרגיש של החדשות במהלך עימות מתרחב, והקידום הבולט לה זכו, עורכי הטיימס היו צריכים להיות זהירים יותר בהצגה הראשונים, והיו צריכים להיות יותר ברורים לגבי מהו המידע שניתן לאמת. מנהיגי חדר-החדשות ממשיכים לבחון הליכים מסביב לאירועי החדשות-המתפרצות הגדולים ביותר – כולל השימוש בכותרות הגדולות ביותר בדיווח דיגיטלי – לקבוע מה הן ההגנות הנוספות שאולי נדרשות".



0 תגובות